T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / TUZLA - Muzafferda-Güzide Pulur İmam Hatip Ortaokulu

HAREZMİ EĞİTİM MODELİ PROJESİ OKULUMUZDA PİLOT OLARAK UYGULANIYOR

Harezmi Eğitim modeli, çocukların teknolojiyi kullanarak nasıl üretebileceklerini keşfetmelerinin yanında; güvenli, etik ve ahlaki değerleri özümseyerek, bilimsel araştırma yöntemleri ile belirlediği süreci, öğretmenleri ile değerlendirip güncelleyen yapıya sahip bir modeldir. Öğrencilerin günlük, gerçek yaşam problemlerini tanımlamak, bunu çözmek üzere algoritma tasarlamak ve adım adım bu problem nasıl çözülürü belirleme ve programlamanın gücünden faydalanarak yenilikçi çözümler üretme sürecidir. Beş zeminden oluşur. Bilgisayar bilimi öğretiminin Sosyal Bilim dalı ile bütünleştirilen, Bilgi İşlemsel Düşünme becerisinin hayata adapte edildiği, Programlama ve Öğretim araçlarının etkin kullanıldığı, Disiplinlerarası yaklaşımı yeniden yorumlayarak farklı disiplinlerin eş değerde yer aldığı işbirliğini benimseyen, Robotik ve Oyun tasarımı ile eğlenerek üreten, kendini sürekli güncelleyen bir eğitim modeldir. 

Harezmî Modeli pilot uygulama sürecinde, Raporlama ve Kalite kontrol ekibinde yer alan öğretmenler, pilot uygulama okullarında görevli olan rehber öğretmenlerden ve lider öğretmenlerden gelen formları titizlikle inceleyip sürecin gidişatına dair çeşitli veriler toplamıştır. Her bir raporlama ekibi üyesi bireysel olarak tek bir pilot uygulama okulunu takip etmiş ve sürecin öğretmenler ve öğrenciler üzerinde yarattığı etkiyi gözlemlemiştir. Şubat ayında yapılan Program Yazma Çalıştayı'nda pilot uygulama sürecinin raporlama kısmı nasıl olacağı belirlenmiştir. Sonrasında Raporlama ve Kalite kontrol ekibi olarak akademisyenlerimizden Nitel Veri Analizi eğitimleri almıştır. Bu eğitimler neticesinde her hafta Perşembe günü Raporlama ve Kalite kontrol ekibi olarak bir araya gelip o haftanın raporlarını hazırlamışlardır.

Pilot uygulama sürecinde raporlama ekibi şu formları değerlendirmiştir; · Rehber öğretmen gözlem formu · 3N formu · Üst Bilişsel Değerlendirme Formu · Öz değerlendirme formu

UYGULAMA Harezmi Eğitim Modeli okullarımızda uygulama süreci aşağıdaki gibidir.

· En az 3 bilim dalından birer öğretmen yer alır (Teknoloji, Fen ve Matematik Bilimleri, Sosyal Bilimler, Sanat ve Spor Bilimleri)

· 5 Temel zeminden en az bir tanesi seçilir Bilgi İşlemsel Düşünme (Bilgisayar kullanmadan bilgisayar bilimi öğretimi) Programlama ve Öğretim araçlarıyla bilgisayar bilimi öğretimi Disiplinler arası yaklaşımla bilgisayar bilimi öğretimi Robotik ve Oyun tasarımı ile bilgisayar bilimi öğretimi Sosyal Bilimlerle bilgisayar bilimi öğretimi

· Tüm paydaşların katılmaları sağlanır( Müdür, Veliler, Uzmanlar vb.)

· Hayatın içinden sorunların, gerçek hayatta karşılaştığı problemlerinin ve temanın yaşama ilişkin, öğrenci ve öğretmen birlikteliğinde belirlenir.

· Sürecin bilimsel araştırma yöntemleri ile yürütülür. · Ders planlarının ve uygulamanın sürekli güncellenir.

· İl-ilçe-okul temelli öğretmenler arası "deneyim paylaşım" odaklı mesleki gelişim toplantıları yapılır.

 · Dönem Sonu-Sene Sonu;Öğrenciler süreçlerini ve dönem sonu ürünlerini velilere, ürünün muhataplarına, ilçe, il genelinde planlanacak etkinliklerde sunumlar gerçekleştirilir. Hem öğretmenler hem de öğrenciler zihin haritaları hazırlar ve süreci kronoloji yöntemiyle süreç özetler. Öğrenci ve öğretmen bilimsel değeri olan bir makale hazırlar.

SONUÇLAR Pilot Uygulama süreci boyunca, araştırmada elde edilen bulgular göstermektedir ki öğrenciler yaparak, yaşayarak ve uygulayarak deneyimledikleri süreçlerde daha kalıcı, eğlenerek öğrenmektedirler. Araştırmada kullanılan aktif öğrenmeyi sağlayan yöntemler, uygulamaya dönük hedef ve kazanımlar bu öğrenmeyi sağlamışlardır. Ayrıca öğretmen, veli ve öğrenci geribildirimleri göstermektedir ki fen bilimleri, matematik, tarih, türkçe, bilişim teknolojileri gibi derslerin bir arada görülmesi hem öğrencilerin yeni bilgileri öğrenirken karşılaştırma yapmalarını hem de öğrenilen bilgileri gerçek yaşama geçirmelerini sağlamıştır. 

 

Okulumuzda 2018/2019 Eğitim Öğretim yılında pilot olarak uygulanmaya başlamıştır. Okulumuzda yaptığımız çalışmalardan özetler aşağıdaki gibidir.

Alternatif Enerjiyle Temiz Çevreye / Clean environment with renewable energy

Problem Sorusu: Enerji üretiminin çevreye verdiği zararı nasıl azaltabiliriz? / How can we reduce the environmental harm of the energy production?

His Cümlesi: Enerji üretiminin çevreye verdiği zararı azaltmak için çevre dostu alternatif enerji kaynaklarının kullanımını yaygınlaştırmak, enerji kullanımında tasarruf yapmak için insanları bilinçlendirmek, ilgili yerlere tasarruf tedbiri ile ilgili yasal düzenleme önerileri sunmak, daha yeni enerji kaynakları için araştırmalar yapmak, akıllı ev ve okul sistemi modelleri tasarlamak. /

 To reduce the environmental damage of energy pruduction; generalizing of using eco-friendly and alternative energy, suggesting legal regulation abaout energy saving to authories, searching newer energy resurces, designing smart school ana house systems.

 

07-11-201807-11-201807-11-201807-11-201807-11-201807-11-201807-11-201807-11-201807-11-201807-11-201807-11-201807-11-201807-11-201807-11-201807-11-201807-11-201807-11-201807-11-201807-11-201807-11-201807-11-201807-11-201807-11-201807-11-201807-11-201807-11-201807-11-201807-11-201807-11-201807-11-201807-11-201807-11-201807-11-201807-11-201807-11-201807-11-201807-11-201807-11-201807-11-2018

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 07.11.2018 - Güncelleme: 08.05.2020 00:57 - Görüntülenme: 2320
  Beğen | 10  kişi beğendi