T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / TUZLA - Muzafferda-Güzide Pulur İmam Hatip Ortaokulu

Haberler

Haz

RAMAZAN AYINDA YAPILAN HATİMLER

Ramazan ayında DİKAB öğretmenlerimizle aldığımız kararla tüm öğrencilerimizle Kuran-ı Kerim'in her bir sayfasını paylaşarak Ramazan ayı boyunca her gün bir hatim çıkardık.

Haz

MÜEZZİN VE İMAM ÖĞRENCİLER YETİŞTİRİYORUZ

Okulumuzda tüm öğrencilerimizle kız ve erkek öğlen namazlarını beraber okulumuzda cemaatle kılıyoruz.Erkeköğrencileri müezzin ve imam olarak yatiştirip namazlarda uygulamalı olarak geliştiriyoruz.Kuran-ı Kerim okumaları yaptırıp velilerimizle birlikte hatimler ve dualarını yapıyoruz.

Haz

LGS 2022  PROVASI YAPILDI

Toplam 247 öğrencimizle 3 denememizi LGS 'ye girecekleri sınav salonunda yaparak öğrencilerin heyeceanlarını yenmelerini sağladık. Sınav öncesi bahçede bilgiliendirme yaptık .

Haz

HAYATINI EĞİTİME ADAMIŞ GÖNÜLLÜLERİMİZ Tuzla'nın 1 İNCİ'lerini kariyerlerinin zirvelerine çıkmış konuklarımızla buluşturuyoruz. Programımızın ilk konuğu Yüksek inşaat mühendisi, eski İstanbul DSİ Bölge Müdürü DEĞERLİ EĞİTİMCİ Mehmet Sinan PULUR'du. Bu güzel programı hazırlayan Pınar öğretmenimize ve emeği geçen bütün arkadaşlarımıza teşekkür ederiz.

Haz

Okulumuza Fatih Pojesi kapsamında Faz 2 akıllı tahtaları 2016 yılında interneti ile beraber kurulmuştur. Bu tarihten itibaren de Bt Rehber Öğretmeni görevlendirilmektedir. Okulmuz BT Rehber Öğretmeni Zekeriya Durkut bu kapsamda öğrenci, öğretmen ve idarenin interneti, bilgisayarları, akıllı tahtaları ve eğitim öğretimin kalitesini artıracak yazılım ve donanımları etkin kullanmak için rehberlik faaliyetleri göstermektedir. Bu amaçlarla öğretmenlerin derslerine girerek akıllı tahta ve EBA'nın ve diğer yazıımların kullanımı ile ilgili rehberlik ve yönlendirme faaliyetleri gerçekleştirmektedir. Ders dışında, zümre toplantılarında ve öğretmenler genel kurulu gibi toplantılarda bu konulara eğilmektedir. Ayrıca seminer dönemi gibi zamanlarda bu konularda ve web 2.0 araçlar konusunda eğitimler gerçekleştirmiştir. Okul içinde internet kullanımı, bilgi güvenliği gibi konularda bilgilendirici afiş ve posterler kullanmaktadır. Sosyal medya üzerindende eksik ve geliştirimesi gereken konularla ilgili paylaşımlar yapmaktadır. Tahtalrın güncellenmesi korunması gibi konularda da etkin görev yapmaktadır. Arızalara durumuna göre yapılabildiği ölçüde müdahale etmektedir.

Tüm bunlara ek olarak etkinliklerde tüm sınıfları konferans salonuna götüremediğimiz zamanlarda canlı yayınla etkinlikleri sınıflara vererek katılamayan sınıflarında faydalanmasını sağlamaktayız.

Haz

Okulumuz çok alanda yenilikçi çalışmalar yapmaktadır. Bunlardan bahsetmek gerekirse;

1- STEM çalışmaları kapsamında Harezmi çalışmaları yapılmaktadır. Harezmi projesi İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde geliştirilmiş olup ülkemizde artık bir çok ilde binlerce okulda uygulanamaktadır. Sorunları keşfetme ve bir çok alanı işin içine katarak çok boyutlu bir şekilde sorunlar çözülmeye çalışılmaktadır.

2-okulumuzda bu sene de Tübitak 4006 projesi yapılmıştır. 27 Mayıs'ta fuarı 17 proje ile gerçekleştirilmiştir. 

3- OKulumuzda 3 E-Twinning projesi uygulanmaktadır. 4 öğretmenimizle bu projeler yürütülmektedir.

4- Okulumuz 2 ERASMUS plus projesine dahil olmuştur ve devam etmektedir.

5- Okulumuzda robotik ve kodlama çalışmaları yapılmaktadır ve devam etmektedir.

6- Balkanlarda kardeş okulumuz bulunmaktadır ve onlarla birlikte çalışmalar yapmaktayız.

7-Tüm bunlara ek olarak etkinliklerde tüm sınıfları konferans salonuna götüremediğimiz zamanlarda canlı yayınla etkinlikleri sınıflara vererek katılamayan sınıflarında faydalanmasını sağlamaktayız.

8- Sosyal medyayı etkin bir şekilde okulumuz kullanmaktadır. Youtube da 1600 üzerinde abonemiz vardır. Facebook, İnstagram ve Twitter üzerinde çok yoğun paylaşımlar yapmaktayız.

Haz

Okulumuzda ve ilçemizde Hadis Ezberleme yarışmları her sene yapılmaktadır. Bu kapsamda okulumuzda birinci dönemde tüm öğrencilerimize Hadis ezberleme duyuruları yapılmış ve kitap seçilmiş olup 2 ay süre verilmiştir. Bu kapsamda ezeberleyen öğrencilerimizle okul içinde eleme yarışmaları yapılmıştır. Seçilen öğrenciler ilçe yarışmalarında okulumuzu temsil etmiştir. Yarışmalarda ezberlediği hadis sayısı, anlamı ve okunuş kurallarına uygunluğu ve güzel okuma gibi kriterler puanlama esaslı uygulanmıştır. Ayrıca ilçe yarışmalarının İmam  Hatip Ortaokulları ön elemeleri de okulumuzda yapılmıştır. Finaller Tuzla Nikah Sarayı'nda yapılmıştır. Öğrencimiz 3. olmuştur.

Haz

Okulumuzda Sosyal Bilimler öğretmenimiz Pınar Turan koordinesinde Zeka Oyunları etkinliklerimiz yıl boyunca devam etmektedir. Ayrıca yıl içerisinde okul için Zeka Oyunları turnuvası düzenlemiş. İlçe yarışmalarına da öğrencilerimizi hazırlayıp gönderdik. 

Haz

ETKİLİ SORU ÇÖZME  ETKİNLİKLERİ 

Okulumzda her seviye öğrenciye etkili test çözme etkinlikleri yapılmaktadır. Her seviyede öğrencimiz LGS ve bursluluk sınavlarına hazırlık amaçlı düzenli olarak test etkinliğine alınmaktadır. Gerekli bilgilendirmeler yapılmaktadır.Aşağıda bu konu kapsamında gerekli bilgilendirmlerden bahsedilmiştir.

Sınava hazırlık sürecinde konu anlatımı çalışılır ve eksik konular tamamlanır. Öğrenilen bilgilerin uzun süreli belleğe yerleşebilmesi için güçlük, haftalık tekrarlar yapılır. Ve bu bilgilerin pekiştirilmesi için mümkün olabildiğince çok soru çözülür. Bu üç aşamadan herhangi biri atlanırsa sınava eksik hazırlanılmış olacaktır. Yeterince konu anlatımı çalışılmazsa sınavda bilmediğiniz sorularla karşılaşma olasılığınız artar.

Yeterince çok tekrar yapılmazsa çalıştığınız konuları özellikle de stres anında hatırlamakta zorlanırsınız. Yeterince soru çözülerek pratik yapılmazsa zaman kullanımında zorlanır, çeldirici sorularda ikilemde kalır, kolayca hata yapabilirsiniz. Dolayısıyla sınava hazırlık sürecinin bu üç adımı da çok önemlidir. Öğrenciler sıklıkla konu anlatımın veya tekrar yapmaksızın bol soru çözmeye çalışırlar. Etkili soru çözme teknikleri de yeterince bilinip kullanılmaz.

Dolayısıyla test kitapçıklarında sayısız cevapsız veya yanlış soruyla karşılaşırlar. Soruları yanıtlamakta zorlanmak veya yanlış yanıtlamaksa motivasyonu kırar. Başarılı olmayı istemek motivasyon için oldukça perçinleyicidir. Ancak sadece istemekle başarı elde etmek mümkün değildir. Hayaller ve hedefler ne kadar büyükse karşılığında verilecek emek de o kadar büyük olmalıdır. Yazının devamında size soru çözmeyi sevdirecek ve performansınıza etki edecek önerilere yer vereceğiz.

Aşağıdaki teknikleri kullanarak sınava hazırlık sürecinizi keyifli hale getirebilir, başarı ihtimalinizi artırabilirsiniz.

1.     Turlama Tekniği

Etkili soru çözme teknikleri olarak arama yaptığınızda karşınıza en sık çıkacak teknik turlama tekniğidir. Turlama tekniğinin mantığı sınav kağıdını elinize aldığınızda ilk turda en önce kolayca çözebildiğiniz soruları çözmenizdir. İkinci turda çok kolay olmayan ama yine de rahat çözebildiğiniz soruları çözmelisiniz. Üçüncü turda sizi biraz daha zorlayacak soruları bitirmelisiniz. Turları bu şekilde zorluk seviyelerine göre bölüştürmelisiniz.

En son tura çözmekte zorlandığınız ve çözüm yolunu bulmak için çok daha fazla zaman harcayacağınız soruları bırakmalısınız. Bu tekniğin amacı zamanınızı daha verimli kullanmanızı ve motivasyonunuzu sürdürmenizi sağlamaktır. Aksi halde soruları sırayla çözmeye çalışırsanız daha çok zaman var düşüncesiyle zor sorularda çokça vakit harcayabilirsiniz.

Süre azaldıkça zaman baskısı artacağı için çözümü kolay olan sorularda dahi hata yapabilirsiniz. Aynı şekilde kolay soruları çözmeye zamanınızda kalmayabilir. Böylece çok daha fazla net yapabilecekken sınav sonucunda hayal kırıklığı yaşayabilirsiniz.

2.     Hızlı Okuma Tekniği

Hızlı okuma tekniği de etkili soru çözme teknikleri içerisinde yer almaktadır. Bu tekniği kullanabilir hale gelmeniz sınava hazırlık sürecinde ve sınav gününde çokça fayda sağlayacaktır. Hızlı okuma pratiğiniz sayesinde özellikle uzun paragraf ve mantık sorularını rakiplerinizden daha kısa sürede çözebilirsiniz. Ancak hızlı okuma becerisini geliştirirken mutlaka muhakeme ve yorumlama becerinizi de geliştirmelisiniz.

Bunu yapabilmekse çok okumak ve çok soru çözmekle mümkün olacaktır. Sınava hazırlık sürecinde öğrenciler çoğunlukla zaman kaybetmemek ve dikkatlerini dağıtmamak için kitap okuma alışkanlıklarına ara verirler. Oysa kitap okumak hızlı okuma becerilerinin gelişmesi için oldukça önemlidir. Ayrıca kitap okuyarak muhakeme becerinizi de geliştirirsiniz.

Kitap okuyarak geçireceğiniz keyifli zaman strese biraz ara vermenizi de kolaylaştıracaktır. Hızlı okuma tekniği hakkında daha detaylı bilgi edinmek için Okuma Alışkanlığı Kazanmak Sınav Başarısı Getiriyor! yazımızı okuyabilirsiniz.

3.     Soru Stillerini Öğrenme Tekniği

Soru stillerinin öğrenilmesi de etkili soru çözme teknikleri arasında yer almaktadır. Çözdüğünüz her denemede sizi zorlayacak soru kalıplarıyla karşılaşabilirsiniz. Özellikle sayısal derslerde farklı kalıplarla karşılaşmak mümkündür. Bu kalıpların önemli bir kısmı okulda öğretilmektedir. Ancak kalıp sorulara yönelik yeterince test çözmemek çözüm yolunun kolayca unutulmasına neden olabilir. Her deneme sonrası sizi zorlayan, çözemediğiniz veya gereğinden fazla zaman harcadığınız sorular varsa işaretleyin.

Bu soruları ilgili ders öğretmenlerinizle veya destek aldığınız profesyonelle paylaşın. Çözüm yolunu izleyin, notlarınızı çıkarın ve üzerine bol bol soru çözün. Ancak bu şekilde farklı soru stillerini öğrenebilir ve rakiplerinize oranla çok daha kısa sürede çözebilirsiniz.

Çözüm yollarını eğitmenlerinizden öğrendiğinizde sorunun çok kolay ve çözmesi çok keyifli olduğunu göreceksiniz. Bu da soru çözme isteğinizi artıracak ve soru çözerken daha çok keyif alacaksınız.

4.     Konu Anlatımı ile Bilgiyi Artırma Tekniği

Etkili soru çözme teknikleri içerisinde teknik olarak görülmeyen ancak verimi artıran en önemli çalışmalardan biridir. Bilmediğiniz veya yeterince hakim olmadığınız bir konuda verimli soru çözmeniz mümkün değildir. Konu anlatımı çalışmak, çalışırken detaylı bilgi toplamaya odaklanmak ve bu bilgileri ilişkilendirmek oldukça önemlidir. Örneğin; Coğrafya dersini sevmiyor olabilirsiniz. Ancak memleketinizi veya farklı ülkelere seyahat etmeyi seviyor olabilirsiniz.

Yer yüzü şekilleri, bitki örtüsü, tarım, hayvancılık vb. bilgileri sevdiğiniz ülke ve şehirlerle ilişkilendirebilirsiniz. Konu anlatımı çalışırken farklı kaynaklardan beslenebilir, farklı öğretmenlerin anlatım methodlarını dinleyebilirsiniz.

5.     Tekrar ile Bilgiyi Pekiştirme Tekniği

Bir diğer önemli teknik ise konu anlatımlarının tekrarlarla pekiştirilmesidir. Evet işe yarayan, sıkça kullanılan veya öğrenmesi keyifli olan bilgileri hatırlamak kolaydır. Ancak birde günlük hayatta karşımıza çıkmayan, bilme ihtiyacı duymadığımız alt detaylar vardır. Bu bilgiler tekrar edilmezse kolayca unutulabilir. Unutmamanın ise tek yolu tekrar etmektir. Sadece okuyarak tekrar etmek zorunda da değilsiniz.

Etkili soru çözme teknikleri kadar bilgi edinme ve öğrenme tekniklerinden de faydalanabilirsiniz. Örneğin; sesli çalışmaktan hoşlanıyor veya dinleyerek daha iyi öğreniyorsanız konu anlatımlarınızı kaydedebilirsiniz. Boş zamanlarınızda, yürürken, yolda giderken, spor yaparken bu kayıtları dinleyebilirsiniz. Görsel hafızanız kuvvetliyse ders notlarını resimlerle ilişkilendirebilir, duvarlara renkli post-itlerle hatırlatıcılar asabilirsiniz. Defterinize, kitabınıza, test kitapçıklarınıza renkli kalemlerle notlar düşebilirsiniz.

Doğru, yanlış ve çözümü zor olan soruları veya farklı soru stillerini renklerle birbirinden ayırabilirsiniz. Anlatarak ve öğreterek daha iyi öğreniyorsanız öğrendiklerinizi arkadaşlarınıza, ailenize anlatabilirsiniz. Böylece sınava hazırlık sürecinde zorlanan arkadaşlarınıza da destek olmuş olabilirsiniz.

Etkili Soru Çözme Teknikleri Kadar İşlevsel Olan Diğer Önerilerimiz

Tam olarak teknik kabul edilmese de aşağıdaki önerilerimiz de soru çözme hızınızı ve veriminizi artıracaktır.

1.     Olumluya Odaklanın

Etkili soru çözme teknikleri içerisinde yer verilebilecek bir diğer teknikte olumluya odaklanma tekniğidir. Sınav kitapçığını elinize aldığınızda soruların hiç de kolay başlamadığını görebilir ve tüm kitapçıkta bu tarz sorular olduğunu düşünebilirsiniz. Ancak sınav kitapçıklarında sorular her öğrenciye farklı dizilimde gelmektedir. Bu dizilimlerse karışık olarak belirlenmektedir. Dolayısıyla sınav kitapçığı sınava hazırlanırken çözdüğünüz soru kitapçıkları gibi değildir.

Soru kitapçıklarından kolaydan zora doğru giden bir mantık vardır. Sınav kitapçıklarında ise kolay, zor ayrımı olmaksızın tüm sorular karışık gelir. Bu da kolay bir sorudan hemen sonra zor bir soruyla karşılaşabileceğimizi gösterir. Aynı şekilde zor bir sorudan sonrada kolay sorulara denk gelebilirsiniz.

Bu nedenle zor sorularda zaman harcamadan turlama yaparak daha kolay sorularla devam edebilirsiniz. Zor soruları en sona bırakmak üzerinizdeki zaman baskısını azaltacaktır.

2.     Hasar Hesabı Yapın

Etkili soru çözme teknikleri arasında yer verebileceğimiz bir diğer teknikte kendini değerlendirebilmektir. Bu tekniği hasar hesabı tekniği de diyebiliriz. Çözdüğünüz her denemeden veya soru kağıdından sonra doğru yanlış ve boş sayılarınıza bakmalısınız. Burada odak noktanız kendinizi geliştirip geliştiremediğinizi analiz etmeye çalışmanız olmalıdır. Örneğin; birkaç gün önce bu tarz soruları hiç çözemiyordum.

Öğrendiğim teknikle doğru adetlerimi artırabildim. Ya da bu konuyu iyi bildiğimizi sanıyordum ama son birkaç testtir bu konuda hatalarım çıkıyor yeniden gözden geçirmeliyim. Bu teknik sayesinde eksiklerinizi, hatalarınızı ve performansınızı görebilirsiniz.

3.     Kendinizi Tebrik Etmeyi Unutmayın

Çoğunlukla eleştiride bonkör, iltifat ve yüceltmede cimriyiz. En ufak bir hatamızı dahi saatlerce kafamıza takıp motivasyonumuzun düşmesine neden olabiliyoruz. Oysa çalışmak için ayırdığımız zaman, öğrenmek için verdiğimiz emek ve gösterdiğimiz gelişim taktiri hak ediyor. Kendinizi sık sık tebrik edin.

Boş zamanlarınızı çalışmaya ayırabiliğiniz, dikkat dağıtıcılarla başa çıkabildiğiniz, sorumluluklarınıza sahip çıktığınız için kendinizi tebrik edin. Çaba ve özverinizin farkında olmanız ve kendinizi yüceltmeniz çevrenizin de bunu daha iyi görmesini sağlayacaktır.

Etkili Soru Çözme Teknikleri Nasıl Bir Avantaj Sağlar?

Teknikleri öğrenmeniz ve kullanım becerinizi artırmanız sınav performansınızı, motivasyonunuzu ve başarı olasılığını artırır. Bu teknikler sayesinde rakiplerinizden farklı olarak daha kısa sürede daha çok soru çözebilirsiniz. Farklı soru stillerinin çözüm yollarını öğrenerek boş veya hatalı soru ihtimalini düşürürsünüz. Çözümü kolay ve pratik olan ama soru stili farklı olan bu sorularda yöntemleri bilmediğinizde gereğinden fazla zaman harcarsınız.

Zamansa sınavda en önemli kaynağımızdır. Ne kadar zaman artırabilirsek kontrol ve daha fazla soru çözümü için o kadar zaman bırakmış oluruz. Etkili soru çözme teknikleri sayesinde okuduğumuzu daha kolay anlar, çeldirici sorularda daha az hata yaparız. Tüm bu artılar sayesinde sınav sonucumuza olumlu yönde katkı sağlamış oluruz.

Üstelik soru çözerken daha az zorlanmak ve daha az zaman harcamak alacağımız keyfi de artıracaktır. Sizin için uygun tekniklerle başlayıp, pratiğinizi artırabilirsiniz. Etkili soru çözme teknikleri dışında sınava hazırlanırken kariyer danışmanlığından da faydalanabilirsiniz. Detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Haz

MGP REHBERLİK SERVİSİ MOTİVASYON VİDEOLARI

MGP Rehberlik Servisi yıl içinde önemli gün ve gecelerde milli bayramlarda ve çalışma teknikleri konusunda hayata öğrencileri motive edecek detayları öne çıkarabilecek önemli bulduğu videolarıokul yönetimi koordinasyonunda 31 şubemızdeakıllı tahtalar üzerinden öğrencilerle payşaımlar yapmış tüm okul bireylerine önemli katkılar sağlamıştır.

Haz

"HER ÖĞRENCİ BİR FİDAN OLSUN " FİDAN DİKME ETKİNLİĞİ

PeYgamber Efendimiz Hz. Muhammed Mustafa (sav); "Kıyametin kopacağını bilseniz dahi elinizdeki elinizdeki fidanı dikiniz.'' buyurmuştur. Bizde bugün okulumuzda okul müdürümüz Gökhan ÖZOCAK ile fidan diktik.Okulumuzu daha da güzelleştirerek doğaya katkıda bulunduk.

Nis

Muzafferda Güzide Pulur İmam Hatip Ortaokulu olarak iki farklı öğrenci grubuyla dahil olduğumuz ve Yunanistan, İtalya, Romanya, Sırbistan ve Fransa gibi ülkelerle ortak yürüttüğümüz  "The More Variety The Better Society" isimli E-twinning projemizin  çıktılarını ve  proje  sürecini   sizlerle paylaşmaktan mutluluk duyarız. (Neslihan Terzioğlu)

Haz

REHBER ÖĞRETMENİMİZ DİLEK YILDIRIM'DAN ÇOCUK VE GENÇLİK PSİKOLOJİSİ SUNUMU

Rehber Öğretmen ve Psikolojik Danışmanımız Dilek YILDIRIM okulumuz 7.ve 8. sınıf öğrencileriyle ergenlik dönemi konulu bir sunumu ve soru cevap etinliği gerçekleştirdi.Bunu yıl içinde düzenli olarak yapan öğretmenimiz covid 19 salgını döneminde velilerle uzaktan eğitim yoluyla oluşturduğumuz konularla ilgili olarak velilerimizle ve öğrencilerle düzenli olarak buluşmalar gerçekleştirdi.

Haz

MGP'DE KANDİLLER DİNİ GÜN VE GECELER

MGP'de Kandiller dini gün ve gecelerde okul içi etkinlikleri ve sabah kandilleşmesi başlar çocuklara ikramlar yaplılır. Hatimler yapıldıysa duası yapılır, lokma dağıtma etkinliği gerçekleştirilir. İlçemizde bulunan kültür merkezlerinde programlar yapılır. Veliler katılarak hatimler yapılır. Dışarıda yapılan prıgramlara veliler katılır. Okul korosu ilahilerle güne uygun ilahi ve ezgi çalışmaları yapılır.

Haz

MGP'DE LGS HAZIRLIKLARI

Okulumuzda yıl içinde LGS kursları hafta içi ve cumartesi olarak planlanır. yıl içinde 50 civarı deneme yapılarak eksikler giderilerek öğrenciler sınava hazırlanır. Hafta hafta yaoılan denemeler zümrelerce incelenir geri dönütler sağlanarak eksik konulara yönelik etütler yapılır. Öğrencilerimiz okul öğretmenleriyle kurs ve ders imkanlarıyla denemelerde ve LGS sınavında en iyi sonuçlara ulaşır.Test çözme odaları, test çözme saatleriyle LGS için hazırlılar tamamlanır